2013, Number 03
<< Back Next >>
MediSan 2013; 17 (03)
Bioethical approach of the beginning and end of life in 2 plastic pieces of Juan Emilio Hernández Giro
Guerra FME, Sarmientos RI, Domínguez ECF
Language: Spanish
References: 8
Page: 550-556
PDF size: 194.67 Kb.
ABSTRACT
From the work of Juan Emilio Hernández Giro, an artist belonging to Santiago,
specifically, the beginning and end of life expressed by means of painting, the motivation
to make this investigation arose, in which the treatment of both extraordinary moments
of the human being in 2 of the mentioned author's works are characterized --which are
preserved as heritage in "Emilio Bacardí Moreau" Provincial Museum in Santiago de
Cuba--and the way in which, the states of happiness and pain are reflected through light
and color, besides other elements that this art exhibition gives as a communicative
product.
REFERENCES
Klapenbach LC. Nacimiento y evolución del amor. La literatura como denuncia y liberación. Cuadernos (Centro de Bioética Juan Pablo II). 2012 Mar-Abr; (Supl): 18.
Cortina A. ¿Una sociedad corrompida? Algunas indicaciones para recobrar el ánimo. Cuadernos (Centro de Bioética Juan Pablo II). 2012 Mar-Abr; (Supl): 4.
López Quintás A. Qué significa vivir en la verdad y de la verdad. Cuadernos (Centro de Bioética Juan Pablo II). 2012 Mar-Abr; (Supl): 20-1.
Argüelles Almenares B. La muerte de Maceo por Armando García Menocal y Juan Emilio Hernández Giro. Antonio Maceo en nosotros. Rev Del Caribe. 2010.; (Publicación Especial por el 165 natalicio del Titán de Bronce).
López Quintás A. La cultura y el sentido de la vida. Madrid: Ediciones Rialp; 2003.
López Quintás A. La experiencia estética y su aporte formativo. Bilbao: Universidad de Deusto; 2004.
Álvarez Álvarez L, Ramos Rico JF. Circunvalar el arte. La investigación cualitativa sobre la cultura y el arte. Santiago de Cuba: Editorial Oriente; 2003.
Álvarez Álvarez L, Barreto Argilagos G. El arte de investigar el arte. Santiago de Cuba: Editorial Oriente; 2010.